Od roku 2009 BH motorsport disponuje z najmodernejšou skúšobňou svojho druhu známou ako výkonová valcová skúšobňa MAHA- elektrická vírivá brzda na meranie výkonu automobilu. Pomocou softvérového vybavenia a stavebnicového do vybavenia umožňuje všetky známe merania výkonu so súvisiacimi veličinami. Výkon motora dokáže odmerať s presnosťou na 2% s použitím elektrického vírivého dynamometra s cievkovým vinutím.

meranie vykonu

 

Jedná sa o známe zariadenie LPS 3000, ale zadná náprava je vybavená dvomi zaťažovacími retardérmi TELMA 2x260KW. Tým je zabezpečené, že aj autá so zadným náhonom a výkonným motorom napr. BMW M5, M6, Porshe, AMG mercedes atď. budú korektne odbrzdené a poprípade korektné odladené. Ak by sa jednalo o auto s pohonom 4x4 je možné ho kontinuálne zaťažovať (ak to vodné chladenie dovolí) do výkonu 1000PS. O prísun vzduchu sa starajú dva axiálne ventilátory napájané z frekvenčného meniča o výkone 2x 5,5KW/4500rpm.

Skúšobňa je vybavená systémom merania emisií na benzín alebo diesel, aby sme mohli čo najefektívnejšie nadstaviť motor pri štandardnej aj neštandardnej úprave. Tým je dosiahnuté že motor pracuje v normálnom, ale aj hraničnom režime. V poslednom rade je sledovaná aj ekologická stránka úpravy, aby neboli prekročené limity emisií motora stanovené výrobcom.

Spoločnosť BH motorsport dokáže zabezpečiť chladenie motorového vozidla a chladiaci vzduch neprekročí v žiadnom z meracích režimov 18°C. Tým je zabezpečené korektné chladenie vysokovýkonných motorov a výsledky merania sú nezávislé na klimatických zmenách okolia.

Valcovú skúšobňu hlavne využívame pri úprave riadiacej jednotky, alebo pri väčších zásahoch do motora, je veľmi dôležité zmerať výkon pred úpravou ako aj po úprave softvéru, alebo akéhokoľvek väčšieho zásahu do motora. Meranie výkonu má veľmi veľa výhod a je veľmi dôležité, aby sme zmerali všetky zásahy ktoré boli vykonané v motore, brzda nasimuluje záťažovú situáciu, a môžu sa prejaviť všetky nedostatky
na motore. Zisťuje sa maximálny výkon a priebeh výkonu ako aj maximálny krútiaci moment a priebeh krútiaceho momentu.
Skúšobňa- brzda má široké spektrum zamerania vieme zistiť mnoho odchýliek na tachometri, odchýlku otáčkomera automobilu, tlak turbodúchadla, množstvo prietoku vzduchu, tak tiež vie odhaliť skryté závady na motore ktoré bežnou diagnostikou nezistíme, ale aj mnohé iné.

Z každého merania zákazník dostane protokol o meraní výkonu s grafom a všetkými údajmi o vozidle ako sú napr. údaje o výkone motora, rotujúca hmotnosť, atď. Veľmi dôležité pokyny pred meraním výkonu na záťažovej brzde:

- vždy treba mať natankované minimálne 1/2 nádrže paliva
- Nezabudnite si na meranie automobilu priniesť ťažné oko ( štandardne sa používa sa na ťahanie automobilu)
- Pred meraním si musíte skontrolovať na automobile či má správne nahustené pneumatiky (v žiadnom prípade sa nesmie merať výkon na ojazdených pneumatikách alebo dojazdových pneumatikách)
- Meranie výkonu nie je možné vykonať na protektorových pneumatikách
- Meranie výkonu je možné iba po predložení originálu osvedčenia o evidencii vozidla (technický preukaz)
- výfukový systém musí byť po celej dĺžke tesný
- nie je možné merať automobil, ktorý má únik prevádzkových kvapalín ako je napríklad benzín
- je veľmi dôležité nahlásiť akékoľvek abnormálne správanie Vášho motorového vozidla, ako aj všetky zásahy ktoré boli vykonané na motore napr. úprava riadiacej jednotky

grafy brzdenia

Kontakt

logo bhm

BH Motorsport
Družstevná 6
038 53 Turany

Branislav Hanko
+421 908 967 555
info@bhmotorsport.sk


Obchodný zástupca
Miriam Raffajova
+421 918 117 231